Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Όραση και Σχολική Απόδοση

H μάθηση είναι πολύ στενά συνδεδεμένη με την όραση. Το 80% περίπου των γνώσεων που αποκτά ένα παιδί προκύπτουν από αυτά που βλέπει μέσω των οπτικών οδών.
 
Οι σχολικές δραστηριότητες, (διάβασμα, γράψιμο, υπολογιστές ) οι οποίες απαιτούν υψηλή ανάλυση χαρακτήρων, κατανόηση και αφομοίωση καινούργιων νοημάτων και εννοιών αποτελούν πηγή stress για το οπτικό σύστημα το οποίο οφείλει να λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της μάθησης.
Το παιδί πρέπει να αναπτύξει περισσότερες από 20 οπτικές ικανότητες οι οποίες, μαζί με την οπτική οξύτητα, αποτελούν μέρος της πολύπλοκης διαδικασίας της όρασης και οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάγνωση και την κατανόηση της διδασκαλίας. Η Αμερικανική Οφθαλμολογική Εταιρεία επισημαίνει ότι ένα παιδί θα πρέπει να περνά προληπτικό έλεγχο στα μάτια ακόμα και πριν αρχίσει να μιλά, αφού αρκεί η καλή παρατηρητικότητα του γονέα για να γίνει αντιληπτή οποιαδήποτε υποψία για πρόβλημα στην όραση.
Τα παιδιά σχεδόν ποτέ δεν αναφέρουν οφθαλμικά συμπτώματα όταν δυσκολεύονται να μάθουν, διότι θεωρούν ότι τα βιβλία το κάνουν αυτό σε όλους. Οι βασικότερες διαταραχές της όρασης που αφορούν την παιδική ηλικία είναι η αμβλυωπία σε ποσοστό 4%, ο στραβισμός και οι διαθλαστικές ανωμαλίες όπως η μυωπία, 5% σε ηλικία έως 8 ετών, 26% έως 14 ετών και 30% έως 20 ετών και η υπερμετρωπία σε ποσοστό 90% έως 5 ετών και 15% άνω των 5 ετών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου