Η δυσλεξία δεν θεραπεύεται αλλά μπορεί να βελτιωθεί, επισημάνθηκε από ειδικούς, στο πλαίσιο ημερίδας για τις μαθησιακές δυσκολίες που διοργανώθηκε, στη Λάρισα, από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Θεσσαλίας και την Εταιρία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος.
Στη διάρκεια της ημερίδας, καθηγητές πανεπιστημίων και εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με το
συγκεκριμένο κομμάτι της ειδικής αγωγής, τόνισαν ότι πλέον οι ειδικοί επιστήμονες εστιάζουν σε νέα μοντέλα διαφοροποιημένης εκπαίδευσης, τόσο μέσα στην τάξη, όσο και μέσα στο σπίτι, για να μπορούν τα παιδιά να ξεπεράσουν το πρόβλημα σε μεγάλο βαθμό.
Το σημείο που θα πρέπει να εστιάσει ο γονέας ή το δάσκαλος, σημείωσε ο αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Φίλιππος Βλάχος, είναι, αφού εντοπιστεί το πρόβλημα, η διαφορετική μεταχείριση του συγκεκριμένου παιδιού έναντι των άλλων, είτε μέσα στη τάξη είτε μέσα στην οικογένεια του.
Στο μοντέλο διαφοροποιημένης εκπαίδευσης, στο οποίο θα πρέπει να κινείται πλέον το σύγχρονο σχολείο, επικεντρώθηκε στην ομιλία του ο επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ιωαννίνων, Σπύρος Σούλης, τονίζοντας ότι «αν ο εικοστός αιώνας αφορούσε στο μέσο όρο της σχολικής τάξης, ο εικοστός πρώτος είναι ο αιώνας που θα πρέπει να επικεντρωθούν οι ειδικοί στην εξατομίκευση του προβλήματος. Και βάσει αυτών των δεδομένων θα πρέπει να προσαρμοστεί το σχολείο στις ανάγκες του μαθητή».
Άλλη σημαντική παράμετρος του προβλήματος των μαθησιακών δυσκολιών, που τονίστηκε στην ημερίδα, είναι και οι κοινωνικές δεξιότητες των ατόμων αυτών και κατά πόσο μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μία κοινωνική δραστηριότητα.
Ο Ιωάννης Αγαλιώτης, Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τόνισε ότι το παιδί που έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, σαφώς και μπορεί να σταθεί σε κάποια κοινωνική δεξιότητα, αρκεί να το κάνει με τις κατάλληλες τεχνικές. Δηλαδή, η διδασκαλία που θα έχει προηγηθεί να λάβει υπόψη της τον τρόπο που λαμβάνουν τις κοινωνικές πληροφορίες αυτά τα άτομα, να εκτιμήσει λεκτικές και μη λεκτικές πληροφορίες που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της εταιρίας ειδικής παιδαγωγικής Ελλάδος, Καθηγητής, Εμμ. Κολιάδης, μίλησε για την ενδεδειγμένη διδασκαλία για την αντιμετώπιση του προβλήματος, για τον καθολικό σχεδιασμό του, που είναι, όπως είπε, η προσέγγιση της διδακτέας ύλης του υλικού και του περιεχομένου, κατά τέτοιο τρόπο που να επωφελούνται άνθρωποι με διαφορετικά μαθησιακά στυλ χωρίς προσαρμογές και εκ των προτέρων τροποποιήσεις.
Στη διάρκεια της ημερίδας, καθηγητές πανεπιστημίων και εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με το
συγκεκριμένο κομμάτι της ειδικής αγωγής, τόνισαν ότι πλέον οι ειδικοί επιστήμονες εστιάζουν σε νέα μοντέλα διαφοροποιημένης εκπαίδευσης, τόσο μέσα στην τάξη, όσο και μέσα στο σπίτι, για να μπορούν τα παιδιά να ξεπεράσουν το πρόβλημα σε μεγάλο βαθμό.
Το σημείο που θα πρέπει να εστιάσει ο γονέας ή το δάσκαλος, σημείωσε ο αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Φίλιππος Βλάχος, είναι, αφού εντοπιστεί το πρόβλημα, η διαφορετική μεταχείριση του συγκεκριμένου παιδιού έναντι των άλλων, είτε μέσα στη τάξη είτε μέσα στην οικογένεια του.
Στο μοντέλο διαφοροποιημένης εκπαίδευσης, στο οποίο θα πρέπει να κινείται πλέον το σύγχρονο σχολείο, επικεντρώθηκε στην ομιλία του ο επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ιωαννίνων, Σπύρος Σούλης, τονίζοντας ότι «αν ο εικοστός αιώνας αφορούσε στο μέσο όρο της σχολικής τάξης, ο εικοστός πρώτος είναι ο αιώνας που θα πρέπει να επικεντρωθούν οι ειδικοί στην εξατομίκευση του προβλήματος. Και βάσει αυτών των δεδομένων θα πρέπει να προσαρμοστεί το σχολείο στις ανάγκες του μαθητή».
Άλλη σημαντική παράμετρος του προβλήματος των μαθησιακών δυσκολιών, που τονίστηκε στην ημερίδα, είναι και οι κοινωνικές δεξιότητες των ατόμων αυτών και κατά πόσο μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μία κοινωνική δραστηριότητα.
Ο Ιωάννης Αγαλιώτης, Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τόνισε ότι το παιδί που έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, σαφώς και μπορεί να σταθεί σε κάποια κοινωνική δεξιότητα, αρκεί να το κάνει με τις κατάλληλες τεχνικές. Δηλαδή, η διδασκαλία που θα έχει προηγηθεί να λάβει υπόψη της τον τρόπο που λαμβάνουν τις κοινωνικές πληροφορίες αυτά τα άτομα, να εκτιμήσει λεκτικές και μη λεκτικές πληροφορίες που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της εταιρίας ειδικής παιδαγωγικής Ελλάδος, Καθηγητής, Εμμ. Κολιάδης, μίλησε για την ενδεδειγμένη διδασκαλία για την αντιμετώπιση του προβλήματος, για τον καθολικό σχεδιασμό του, που είναι, όπως είπε, η προσέγγιση της διδακτέας ύλης του υλικού και του περιεχομένου, κατά τέτοιο τρόπο που να επωφελούνται άνθρωποι με διαφορετικά μαθησιακά στυλ χωρίς προσαρμογές και εκ των προτέρων τροποποιήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου